Listen to “Claude Monet. A Catedral de Rouen” on Spreaker.
A Catedral de Rouen de Monet: un Estudo impresionista da luz
Na nosa viaxe polo mundo do Impresionismo, hoxe detémonos nunha serie icónica: os cadros da Catedral de Rouen, pintados por Claude Monet entre 1892 e 1894. Este conxunto de obras non só consolida a Monet como o máis impresionista dos impresionistas, senón que tamén exemplifica as características fundamentais deste influente movemento artístico.
Alén da arquitectura: A captura do efémero
Aínda que o tema central é a impoñente fachada gótica da Catedral de Rouen, o verdadeiro protagonista para Monet era a luz e os seus efectos atmosféricos cambiantes. A catedral convértese nun pretexto, un lenzo sobre o cal o artista plasma as variacións da luz a diferentes horas do día, en distintas estacións e baixo diversas condicións meteorolóxicas.
Monet non pintaba “ao azar”. Realizou dúas visitas esta cidade para traballar na serie de cadros. En 1892, comezou as súas primeiras versións, regresando un ano despois para instalarse en diferentes puntos de vista, incluso no primeiro andar dunha tenda, para obter a perspectiva desexada. Esta planificación demostra a súa intención de capturar momentos específicos de luz sobre a mesma estrutura.
Unha serie para explorar a dinámica da luz
Monet produciu ao redor de 30 lenzos da fachada occidental da catedral. Esta multiplicidade de obras sobre un mesmo tema responde ao interese impresionista por captar a natureza dinámica e a luz cambiante . Ao pintar en serie, Monet podía rexistrar as transformacións que sofre o monumento polo efecto da luz, buscando plasmar a “instantánea” dun momento lumínico particular. Cada lenzo distínguese por unha cor predominante, reflectindo os distintos tons da luz ao longo do día.
Nestas pinturas, observamos as características distintivas do Impresionismo :
- Prioridade da cor sobre o debuxo: A nitidez desdibúxase, e a fachada parece emerxer do lenzo a través de manchas de cor .
- Uso de cores puras e luminosas: Monet empregaba cores puras, evitando o negro incluso para as sombras, que eran realizadas con cores complementarias para crear contrastes vibrantes.
- Pincelada rápida e pequena: As súas pinceladas son toques rápidos e diminutos de cores individuais, xerando unha sensación de inacabado e capturando a vibración da luz.
- Técnica empastada: Aplicaba capas densas de pintura, creando unha textura grosa e un tanto desenfocada.
- Pintura ao aire libre e finalización no taller: Aínda que moitas das primeiras impresións se realizaban ao aire libre , algunhas obras eran retocadas ou finalizadas no seu taller.
A serie da Catedral de Rouen marca o inicio da etapa final da carreira de Monet, onde o seu estilo impresionista se consolidara plenamente . A súa obsesión polo estudo da luz levaría á descomposición progresiva dos obxectos, culminando na case abstracción da súa famosa serie dos Nenúfares .
En definitiva, a serie da Catedral de Rouen non é só unha representación dun monumento arquitectónico, senón un estudo profundo e sensible da luz, a verdadeira protagonista da pintura impresionista de Claude Monet.
Créditos
Todas as obras utilizadas distribúense baixo a licenza Creative Commons:
Música da sintonía:
- http://audionautix.com/ (The voyage, PennyWhistle, TriumphantReturn).
Músicas do episodio:
- Gymnopédies, de Erik Satie, CC BY-NC-SA 3.0.
Imaxe:
- “A catedral de Rouen. Sinfonía en cinza e rosa”, de Wikipedia.